2011 m. birželio 26 d., sekmadienis

Naminiai zefyrai


Mano gaminimo filosofija dažnai būna tokia: ooo, parduotuvinis skanėstas, kažin jeigu pabandyčiau pasigaminti pati? Kadangi gugle šmugle daro stebuklus, tai šiais laikais, jokių stebuklų nebelieka..panaršai internete ir sužinai , kaip pačiai pasigaminti tarkim....zefyrus:) taip , tuos pačius, nors as jų valgyti nelabai mėgstu, bet dedu juos gamindama kitus desertus, todėl , man magėjo pasigaminti pačiai, nes parduotuvinių etiketėje užrašytas sudedamųjų dalių sąrašas mane labai nemaloniai nustebina kaskart.. aš gi stengiuosi gyventi be "E":)
Kažkaip dauguma (tarp jų ir aš) galvoja, kad zefyrai gaminami iš kiaušinių baltymų..nė velnio. Bet jų gaminimo procesas man labai patiko!

Reikės:
450g cukraus
2 v. š. želatinos
0,5 v.š. citrinos rūgšties
0,5 a.š. vanilinio cukraus (nebūtinai)
0,5 a.š. sodos
stiklinės kambario temperatūros vandens.

Želatiną užbrinkom su trupučiu vandens, cukrų užpilam vandeniu ir paliekam viską pastovėti keletą valandų. Tuomet cukrų statom ant viryklės ir kaitinam maišydami kol ištirps iki 10 minučių. Nuėmus puodą nuo viryklės supilti želatiną, ir visą masę plakti mikseriu minimaliausiu greičiu apie 10 minučių.
Tada suberti citrinos rūgštį ir vėl plakti 5 min. Galiausiai suberti vanilinį cukrų, sodą ir dar plakti 5 min. Gausime tirštą masę.Na bent jau man tai visas šis procesas buvo tikra chemija bežiūrint. Ta konsistencija kuria patapo cukrus su želatina man pasirodė tikras stebuklas.Plakiau ir džiugavau kaip vaikas, kas per chemija fizika ir kitos molekulės yra tas mūsų nuostabus maisto pasaulis!
Taigi , stebuklą palikti pastovėti 10 min.Tuomet masę paskleisti skardoje arba supilti į kulinarinį švirkštą ir ant kepimo popieriaus išspausti  zefyrus, 3-4 valandas palaikyti šaldytuve. Jeigu pylėm masę į skardą, tuomet sustingusius zefyrus supjaustyti norimomis formomis. Aš stingdžiau visą masę tortinėj formoj, nes poto pjaustau gabaliukais savo firminiui desertui :)  Kadangi zefyrinio gėrio gavosi tikrai nemažai , tai paeksperimentavau- supjaustytus zefyrus apipyliau tirpintu šokoladu- sustingus, gavosi zefyrai su šokolado glaistu. O prieš stingdydama masę, dar dalį plakdama įdėjau rožinės dancukerio cukraus pudros, gavosi diejų spalvų. Žodžiu improvizacijom vietos tikrai palikta, galima spalvoti megstamiausiom spalvom, stingdyt ivairiausiom formom, aplieti norimiausiais glaistais, o gal net uogą kokią vieną kitą įsraust.
To pūkinio balto debesėlio suvalgyti užtenka vieno mažėlaičio gabalyčio..bo labai saldu nuo to tirpsmo burnoje.. :) būkite budrūs ir saldžios dienos :)

Šaltinis: ajreceptai

3 komentarai: